Mateřskou školu da Vinci jsme založili v roce 2009. Jejími součástmi jsou kamenná školka s kapacitou 30 dětí, která se nachází v areálu školy da Vinci v Dolních Břežanech, a lesní třída s kapacitou 15 dětí ve vedlejší obci Dolní Břežany - Lhota. Ta přibyla v roce 2017.
V bezpečném, respektujícím prostředí poskytujeme individuální přístup kvalitního týmu pedagogů. Děti podporujeme ve všestranném rozvoji. Společně se snažíme vytvářet prostředí, kde se děti přirozeně učí osobní zodpovědnosti a samostatnosti. Budují si zdravé sebevědomí a zároveň empatii a respekt k druhým.
Klademe důraz na osobní svobodu, která stojí na vzájemné důvěře. Společně s dětmi vytváříme pravidla a stanovujeme hranice, které vedou k příjemnému a bezpečnému soužití. Necháváme dětem prostor, aby rozvíjely svůj potenciál, překonávaly překážky a nechaly se vést vnitřní motivací. Podporujeme vztah dětí k přírodě a k tradicím a vytváříme dostatek času pro volnou hru.
Pro děti máme k dispozici podnětné vnitřní i venkovní zázemí a pestrou nabídku aktivit, která umožňuje každému dítěti rozkvést. Kromě hry s dětmi pracujeme např. skrze práci s knihou, příběhem, dramatizaci, praktické činnosti a badatelství uvnitř i v terénu, komunitní kruh, sociální učení, situační učení a výchovu prožitkem. Vzděláváme v souvislostech.
V rámci propojení se školou jsou děti v kontaktu s různě starými studenty a navzájem se od sebe obě skupiny učí. Rodiče chápeme jako důležité partnery, jsme s nimi v úzkém kontaktu a spolupráci, poskytujeme jim nadstandardní množství informací o programu i rozvoji dítěte.
Pro děti a rodiče vytváříme přátelskou a partnerskou atmosféru. Děti s námi spolupracují při výběru aktivit a již od útlého věku rozvíjejí svou samostatnost a zodpovědnost. S naší podporou objevují svůj potenciál, který u nás mohou svobodně projevit.
Děti mají ve školce bezpečný prostor blízký tomu, jaký důvěrně znají z domova. Každodenní činnosti ve školce probíhají v přirozeném prostředí, které aktivně podněcuje individuální nadání a tvořivou inteligenci dětí.
Podporujeme děti v tom, aby byly schopné pracovat nejen individuálně a ve dvojicích, ale i v různých skupinách, nezávisle na věku. V kamenné školce se děti ráno a odpoledne setkávají ve smíšených skupinách, kde starší pomáhají mladším a naopak. Mladší děti se díky tomu lépe adaptují na prostředí školky a učí se fungovat v prostředí mimo rodinu. Během dopoledne jsou děti rozdělené do skupin podle věku a věnují se programu, který přizpůsobujeme jejich potřebám. Skupina dětí v lesní třídě je věkově smíšená.
Předškolákům se věnujeme v rámci dopoledních činností a „předškoláckého klubu”. Zaměřujeme se na týmové aktivity a rozvoj dovedností tak, aby byly děti připraveny na vstup do jakékoliv základní školy.
Každý měsíc ve školce má své téma, které propojuje každodenní aktivity. Některé dny v týdnu mají navíc také svoje zaměření. Děti mohou zažít například sportovní den, kdy pro ně připravujeme program ve školním bazénu, tělocvičně nebo na hřišti, nebo tvořivý den s různými výtvarnými aktivitami, projektový den na určité téma. Máme také výletový den, kdy se vydáváme na výpravy do lesa a okolí, pořádáme cyklovýlety nebo různé společné akce dětí z kamenné školky a lesní třídy.
S dětmi často zpíváme a hrajeme na hudební nástroje a navštěvujeme školní dřevařskou dílnu. Hravou formou je seznamujeme s angličtinou. Věnujeme se také předškolní přípravě a poskytujeme individuální logopedickou péči ve spolupráci s externí logopedkou.
V odpoledních hodinách nabízíme nad rámec běžné docházky možnost výběru kroužků. Tyto aktivity zajišťují nejen členové týmu školky, ale i učitelé ze školy da Vinci a externí lektoři.
Děti vedeme k odpovědnosti za své zdraví, nabízíme jim kvalitní a vyvážené školní stravování. Mnoho času trávíme aktivně na zahradě nebo v lese, podporujeme děti v pohybu a pobytu v přírodě, odpovědnosti a zájmu o životní prostředí a své okolí. Děti mají možnost pěstovat plodiny na školkové zahradě, účastnit se aktivit zaměřených na péči o přírodu v okolí školy, např. společnými silami třídíme odpad, čistíme studánku a blízký les.
Děti, rodiče i tým školy a školky tvoří komunitu. Otevřenost, porozumění a komunikace s rodiči jsou pro nás podstatnou složkou společného fungování ve školce. Rodiče se zapojují do přípravy programu školky a pořádání školkových i celoškolních akcí.
Děti z kamenné školky a lesní třídy se pravidelně setkávají v rámci slavností, výletů a divadélek. Děti ze školky mají také možnost učit se od žáků základní školy a gymnázia, kteří pro ně připravují výtvarné aktivity, divadelní představení, hry či prezentace.