Základní školu da Vinci jsme založili v roce 2010. Poskytujeme úplné základní vzdělání s důrazem na osobnostní rozvoj, studijní dovednosti, spolupráci a individuální přístup. V každém ročníku základní školy je jedna třída s kapacitou 18 žáků.
Důraz na osobní rozvoj žáků je součástí každé aktivity, kterou ve škole děláme. Jako pravidelnou součást výuky zařazujeme komunitní kruhy a třídnické hodiny, problémy řešíme společně. V rámci výuky si zkoušíme různé týmové role, učíme se spolupracovat s ostatními a přijímat a poskytovat zpětnou vazbu.
Ve výuce využíváme různé styly výuky a přístupy k učení. Zohledňujeme individuální tempo a potřeby žáků. Flexibilně reagujeme na aktuální situaci ve třídě, umožňujeme žákům využívat metody a učební materiály, které jim v danou chvíli nejvíce vyhovují.
Při hodnocení aktivit využíváme metod formativního hodnocení a různé formy zpětné vazby. Zpětnou vazbu si poskytujeme všichni navzájem, žáci učitelům i učitelé žákům. S rodiči a žáky se setkáváme pravidelně v rámci trojúhelníků a konzultací a také během třídních schůzek a společných výjezdů.
Na vysvědčení ani při hodnocení předmětů nepoužíváme známky, ale výhradně slovní hodnocení. Klademe velký důraz na individuální rozvoj, nepodporujeme vzájemné porovnávání studentů.
Při projektech i v běžné výuce se propojujeme napříč ročníky i stupni. Druhostupňové děti chodí číst školkáčkům, gympláci chodí učit na 2. stupeň. Nejstarší děti (páťáci a deváťáci) jsou patrony těch nejmladších (prvňáčků a šesťáků). Společně tak vytváříme velkou školní komunitu, ve které se cítíme bezpečně.
V naší komunitě máme všichni – učitelé i studenti – možnost vyjádřit se k důležitým tématům, přinášet vlastní návrhy a podílet se na rozhodování. Žáci mají vlastní sněm, v rámci kterého řeší aktuální témata a spolupracují se samosprávou gymnázia. Žáci 2. stupně se také mohou účastnit porad učitelů.