V průběhu roku se střídá pravidelná výuka a výuka v projektech, ať už se jedná o průběžné projekty, projektové dny nebo projektové týdny. Důležité jsou pro nás i výjezdy mimo školu. Na začátku školního roku vyrážíme společně na adaptační výjezd (některé roky i s gympláky). Během školního roku pořádáme 3 projektové týdny zaměřené na různá témata a také kurz zimních sportů. Školní rok uzavíráme třítýdenním expedičním projektem spojeným s výjezdem do zajímavé lokality.
V rámci expedice a některých projektových týdnů pracujeme napříč ročníky. Propojujeme se také ve volitelných předmětech, jejichž témata žáci sami navrhují - třikrát ročně si volí vždy dva projekty. V některých letech organizujeme výměnné pobyty se zahraniční školou.
Všichni žáci mají na 2. stupni angličtinu jako první cizí jazyk v rozsahu 4 hodiny týdně. Od 6. třídy si přibírají němčinu, španělštinu, nebo francouzštinu jako druhý cizí jazyk na úrovni začátečníků. Výuku cizích jazyků uskutečňujeme ve věkově smíšených skupinách podle úrovně napříč ročníky.
Ve výuce jazyků se zaměřujeme především na rozvoj komunikativních dovedností. Jazyky vyučují čeští učitelé společně s rodilými mluvčími. Většina žáků v 9. třídě bez problémů dosahuje požadovaných jazykových úrovní (A2 pro angličtinu, A1 pro druhé jazyky), zejména v anglickém jazyce ale zpravidla dosahují vyšší úrovně.
Na 2. stupni začínáme každý den v 9:00 a končíme v 14:50, výjimečně v 16:40. Žáci mohou zůstávat ve školním klubu do 17:45. V pondělí před svačinou se navíc všichni scházíme na společném shromáždění. Ve školním klubu se věnujeme různým sportovním a tvořivým aktivitám, hrajeme deskové hry nebo se učíme programovat.
Je pro nás důležité, aby absolventi naší základní školy získali základy jednotlivých oborů a uměli propojovat poznatky v souvislostech. Díky volitelným projektům mají naši druhostupňaři prostor se postupně seznamovat s různými oblastmi a tématy a zjišťovat, co je baví a čemu by se chtěli na střední škole dále věnovat. Jde nám o to, aby si každý jednotlivec vybral takovou školu, kde bude moci uplatnit své silné stránky a zároveň na ni půjde s chutí.
Vzhledem k tomu, že výběr střední školy je důležité rozhodnutí, snažíme se studenty a jejich rodiče při rozhodování maximálně podporovat. Ve druhém pololetí osmé třídě zařazujeme předmět Člověk a svět práce, ve kterém se seznamujeme s trhem práce, učíme se hledat informace o zvolených školách a setkáváme se zástupci různých profesí nebo pracujeme s kariérovými dotazníky. Věnujeme se také tématu silných a slabých stránek každého z nás.
V deváté třídě se výběru střední školy věnujeme především v rámci třídnických hodin. V hodinách matematiky i českého jazyka a literatury probíráme potřebnou látku a v průběhu celého roku trénujeme úlohy k přijímacím zkouškám, deváťáci mají také možnost zvolit si tematické průběžné projekty. Celý druhý projektový týden pak zaměřujeme právě na přijímačky - jeho součástí je m.j. příprava na testování z matematiky a češtiny a následné absolvování cvičné přijímací zkoušky. Nezapomínáme ale ani na psychohygienu a práci se stresem.
Ve školním roce 2023/24 měla základní škola 16 absolventů. Všichni absolventi, kteří se hlásili na střední školu, úspěšně zvládli přijímací řízení. Jedna absolventka byla přijata na uměleckou školu, šest absolventů nastoupilo na gymnázium da Vinci, devět na jiné střední školy na obory zakončené maturitní zkouškou, z toho 2 na da Vinci na obor předškolní a mimoškolní pedagogika.