I v rámci naší maturitní zkoušky uplatňujeme principy maximální volitelnosti a zapojování studentů do rozhodování. Od třeťáku společně diskutujeme formu a obsah jednotlivých maturitních předmětů, jejichž nabídku měníme každý rok. Zohledňujeme studijní zaměření a potřeby jednotlivých maturantů, jejich budoucí studium či profesi.
Základní pravidla stanovená zákonem nám umožňují v profilové (školní) části maturovat formou ústní zkoušky, písemné zkoušky, praktické zkoušky a maturitní práce s obhajobou, případně jejich kombinací. Nejvíce v souladu s výukovými metodami školy da Vinci je forma maturitní práce s obhajobou, ve které studenti po celý rok výzkumně zkoumají a zpracovávají zvolené téma. Někteří naši maturanti si ale volí i jiné formy, u kterých vnímají, že jim pomohou se např. lépe připravit na přijímací zkoušky na vysokou školu.
Ani v případě ústní a písemné zkoušky ale nepřichází o možnost formulovat zkušební okruhy. U zkoušky z českého jazyka a literatury pak každoročně doplňujeme seznam četby o díla, která jsou pro studenty zajímavá. Studenti si volí dva školní maturitní předměty. S výjimkou povinných zkoušek státní maturity (český jazyk a literatura, a matematika, nebo cizí jazyk) nestanovujeme žádné další podmínky nebo omezení. Umožňujeme nahrazení maturitních zkoušek jazykovými certifikáty nebo standardizovanou zkouškou (např. AP - Advanced Placement).